مکان مناسب برای نصب دوربین مداربسته در واحد های اداری

امروزه امنیت در محل کار و دیگر حوزه ها از اهمیت بالایی برخوردار میباشد.یکی از راه های بالا بردن امنیت و کنترل اتفاقات غیر قابل پیش بینی نصب دوربین های مداربسته در آن مکان میباشد.با نصب دوربین نه تنها امنیت خود را تامین میکنید بلکه هر اتفاق ناگواری که بیوفتد را میتوانید سریعا پیگیری کنید.اما نکته ی مهمی که قبل از نصب دوربین مداربسته باید به آن توجه کنید محل مناسب برای نصب آن میباشد.نقاطی وجود دارد که زاویه دید آن ممکن است کور باشد پس باید به زاویه دید مناسب محل نصب دوربین توجه بسیاری شود.در ادامه به بررسی نقاط مناسب میپردازیم.

از دیگر نکاتی که باید توجه کنید تهیه دوربین مداربسته از برندی معتبر میباشد که پیشنهاد ما به شما برند دهوا میباشد.دوربین داهوا با کیفیت تصویر بالا و واضح از محبوبیتی بسیار زیادی برخوردار شده است و انتخاب خوبی برای حفظ امنیت محل مورد نظر خود میباشد.

به طور کلی، برای انتخاب بهترین محل برای نصب دوربین ها، اصول خاصی وجود دارند، که شامل موارد زیر هستند

  • هنگام نصب بهترین دوربین مداربسته برای اماکن اداری ، توجه کنید که دوربین ها باید در نقاط اصلی ثابت و به اجسام نزدیک باشند. این موضوع باعث ثبت تصاویر واضح و قابل شناسایی توسط دوربین ها می شود.
  • در صورتی که مکان مورد نظر شما وسیع باشد، لازم است که دوربین ها در زوایای پهن تر و با فاصله بیشتری نصب شوند، تا بتوانید به درستی فعالیت هدف خود را بررسی کنید

موقعیت هایی در اماکن اداری، که نصب دوربین مداربسته در آنها لازم و ضروری می باشد، عبارتند از

 ورودی دفتر

به طور معمول بهترین تصاویر ارائه شده از هدف توسط دوربین های مداربسته، در نقاط ورودی دفتر یا ساختمان هستند. دلیل این امر، این است که هنگام ورود به ساختمان، اشخاص مدت زمان طولانی تری را در آن نقطه، نسبت به سایر نقاط، صرف می کنند. تصاویر ثبت شده از نقاط ورودی، برای شناسایی فرد هدف موثر تر است. فاصله توصیه شده دوربین از افراد در این نقاط، حدود ۳ تا ۴ فوت از قد متوسط انسان بوده و بهتر است در ارتفاع کمتری نصب شود.

 راهرو و محل رفت آمد کارکنان

در صورت داشتن راهرو در محل اداری نصب دوربین در آنجا یکی از الزامات میباشد.به این نکته باید توجه داشته باشید که در صورت داشتن پنجره که باعث تابش مستقیم خورشید به دوربین مداربسته است باید از دوربینی استفاده شود که متکی بر سیستم wdr  باشد تا تصاویر به صورت سیاه و سفید ضبط نشود.

گوشه ها یا نقاط کور

برای پوشش دادن مناطق کور و گوشه ها میتوانید از دوربین های دارای زاویه باز استفاده کنید.شما باید به این نقاط توجه ویژه ای داشته باشید در این صورت توانایی نظارت بر این مکان ها را خواهید داشت و این نقاط هم از امنیت لازم برخوردار خواهند بود.