قیمت گذاری سئو :هزینه سئو چقدر است؟

هزینه سئو چقدر است؟ برای دور زدن رقبای آنلاین و جذب مشتری و شرکا، باید در صفحات اول موتورهای جستجو ظاهر شوید . این به ارتقاء سئو نیاز دارد. جای تعجب نیست که امروزه سئو به بخش مهمی از هر کمپین تبلیغاتی تبدیل شده است. فروشگاه های آنلاین، مشاغل بزرگ و کوچک به این خدمات نیاز دارند. تجزیه و تحلیل کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید - صفحه اول نتایج جستجو دارای میانگین CTR 71٪ است. در عین حال، صفحات دوم و سوم دارای CTR تجمعی 6٪ هستند. یعنی کاهش شدید تبدیل به صفحه سایت از جستجوهای گوگل وجود دارد. سئوی خوب به سایت شما اجازه می دهد تا به بالاترین سطح برسد و ترافیک ارگانیک بیشتری نسبت به رقبا به دست آورد. هزینه تبلیغ فروشگاه اینترنتی شامل تمام هزینه های نیروی کار یک متخصص سئو است که وظیفه او ارتقای کیفیت سایت و دیده شدن آن در موتورهای جستجو (تردد، افزایش موقعیت و ...) است. ممکن است هزینه های اضافی برای بهبودهای فنی سایت اضافه شود. پس از دریافت یک پیشنهاد تجاری، یک مشتری بالقوه قیمت های یک سرویس سئو را مقایسه می کند که بسیار متفاوت است. انتخاب پیمانکار تنها بر اساس بودجه شرکت گزینه اشتباهی است، زیرا ممکن است قیمت ها در آژانس های مختلف متفاوت باشد . مهم است که بفهمیم چه چیزی ارزش را تعیین می کند و ممکن است به چه چیزی بستگی داشته باشد. برخی از سوالات متداول قیمت عبارتند از: چه عواملی تعیین کننده قیمت برای ارتقاء وب سایت در موتورهای جستجو هستند؟      چه چیزی شامل هزینه سئو می شود؟ چگونه در سئو صرفه جویی کنیم، چه نکاتی را باید در محاسبه هزینه در نظر گرفت؟ چه مدل های قیمت گذاری در آژانس های سئو وجود دارد؟ سئو برای یک کسب و کار کوچک چقدر هزینه دارد ؟ میانگین هزینه تبلیغات سئو در صنعت چاپ چقدر است؟ بر اساس Google Trends ، اولین جستجو های«هزینه سئو» در ژانویه 2004 ثبت شد و محبوبیت آنها در فوریه 2020 به اوج خود رسید. بیشترین تعداد درخواست ها از بنگلادش است. استرالیا در رتبه دوم و پاکستان در رتبه سوم قرار دارند. چهارمین و پنجمین بریتانیا و هند هستند. این بر اساس پرس و جوهای مشابه در موتورهای جستجو ("هزینه برای سئو"، "هزینه سئو"، "هزینه سئو چقدر است").

فاکتورهای قیمت گذاری سئو

 

سئوی با کیفیت چقدر هزینه دارد؟ این سوال بزرگ برای همه کسانی است که می خواهند به بالای صفحه نتایج جستجو بروند. قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد.  تعداد صفحات، تعداد صفحات جدید و بهینه شده در یک وب سایت اولین عاملی است که بر هزینه سئو تاثیر می گذارد. برای اطمینان از اینکه هر صفحه در سایت تجارت الکترونیکی شما جستجو پسند باشد ، زمان و تلاش زیادی صرف می شود . محتوا و دیتاها در هر صفحه باید سازگار باشد. تنها در این صورت است که الگوریتم های گوگل وب سایت را مفید و قابل اعتماد در اولویت قرار می دهند.

 

 

زمان؛ هر چه زمان بیشتری برای ایجاد صفحات موثر برای یک سایت یا بهینه سازی صفحات موجود نیاز باشد، سئو گرانتر خواهد بود. شرکت های مختلف از مدل های قیمت گذاری متفاوتی استفاده می کنند. قیمت می تواند به عنوان هزینه ماهانه، صورتحساب ساعتی و غیره ذکر شود. گزینه ارجح برای بسیاری از مشتریان قرارداد ماهانه سئو است زیرا در این صورت آنها می دانند که متخصصان سئو به طور منظم محتوا را بهینه می کنند، ابرداده ها را هماهنگ می کنند و ...

 

 تعداد بک لینک ها با وجود اینکه الگوریتم های گوگل در حال بهبود هستند، داشتن بک لینک های ارگانیک به یک وب سایت تجارت الکترونیک هنوز هم عامل اصلی در رتبه بندی جستجو است، یعنی چگونه موتورهای جستجو صفحات را برای پرس و جو رتبه بندی می کنند. معمولاً اعتقاد بر این است که هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، بهتر است، اما این همیشه درست نیست. عوامل دیگری از جمله کیفیت محتوا و اعتبار دامنه وارد عمل می شوند، اما بک لینک ها برای رتبه بندی جستجو بسیار مهم هستند.
 

وضعیت فنی فعلی سایت:

هر چه به ترفندهای کمتری نیاز داشته باشید، سئوی شما ارزان‌تر خواهد بود. در برخی موارد، ایجاد یک سایت کاملا جدید و در موارد دیگر، از سادگی مدرن کردن یک سایت موجود منطقی تر است. همه چیز به تعداد خطاهای سئو بستگی دارد که باید برطرف شوند. به عنوان مثال، یک فروشگاه آنلاین ساخته شده بر روی وردپرس ممکن است دارای نقص های زیر باشد:

تعداد زیادی پرس و جو از پایگاه داده که سرعت سایت را کند می کند.

تعداد زیادی افزونه که به طور خودکار فایل های JS یا CSS اضافی را اضافه می کنند

ساختار نادرست دسته بندی محصولات

و موارد دیگر

رتبه بندی ارگانیک فعلی این به طور مستقیم بر هزینه خدمات سئو تأثیر می گذارد . شما می توانید از هر موقعیتی شروع به تبلیغ سایت خود کنید، اما به یاد داشته باشید که معمولا حفظ رتبه فعلی آسان تر و ارزان تر از بالا بردن رتبه پایین است. در نهایت، می توانید برای افزایش رتبه بندی ارگانیک خود، از کلمات کلیدی طاقچه یا طولانی استفاده کنید.

موقعیت:

این اغلب رقابت پذیری سایت و بر این اساس، هزینه سئو را تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر سایت این شرکت در کشورهای دیگر شعبه دارد، باید زبان های مناسب را با یکی از این گزینه ها به سایت اضافه کنید:

پوشه ها، به عنوان مثال /es/، /de/ زیر دامنه ها، به عنوان مثال es.site.com، de.site.com .

یا دامنه های جداگانه؛ به عنوان مثال site.es، site.de

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید hreflang (یک ویژگی HTML) را برای هر زبان اضافه کنید، و تمام نسخه‌های زبانی سایت را که شامل متخصصان سئو، کپی‌نویس‌ها و ویراستاران می‌شود، بهینه کنید.
 

مدل های قیمت گذاری سئو

به طور طبیعی، مدل قیمت گذاری به نیاز مشتری و مدت زمان انجام وظایف بستگی دارد. به عنوان مثال، مشتری که فقط به لینک بیلدینگ نیاز دارد ، هزینه بسیار کمتری نسبت به مشتری دیگری که به طیف کاملی از خدمات سئو نیاز دارد، دریافت می کند. بیایید چندین مدل قیمت گذاری مختلف که توسط متخصصان سئو استفاده می شود را بررسی کنیم.
 

پکیج های سئو

پکیج های سئو (به عنوان مثال، "برنز"، "نقره"، "طلا") برای قیمت گذاری مناسب هستند. این شرکت طیف وسیعی از خدمات را با قیمتی مشخص به فروش می رساند و بسته به سطح بسته بندی، محتویات و خدمات متفاوت است. این گزینه توسط آن دسته از مشتریانی که می خواهند لیست قیمت را ببینند و دقیقا بدانند که برای پول خود چه چیزی دریافت می کنند، مفید واقع می شود.

پرداخت به ازای نتایج

سئوی پرداخت به ازای عملکرد یک گزینه دشوار برای یک متخصص سئو است. زیرا هر چقدر هم که یک وب سایت را بهینه کنید، نتایج تضمین نمی شود. با این حال، یک مدل ترکیبی وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید: پیش پرداخت (مانند نگهدارنده)، به علاوه پرداخت‌های بعدی برای عملکرد و نتایج. این نوع معامله معمولاً توسط آژانس های تازه وارد در بازار خدمات ارائه می شود و می خواهند به سرعت مزیت رقابتی به دست آورند.

پرداخت به ازای هر سرنخ

مدل پرداخت به ازای سرنخ جایی است که متخصص SEO سرنخ های تولید شده را به مشتری می فروشد. این مدل در بازارهای محلی به خوبی کار می‌کند، جایی که بسیاری از کسب‌وکارها می‌خواهند محصولات و خدمات خود را برای یک مخاطب خاص (مثلاً کلینیک‌های دندانپزشکی، خدمات حقوقی، املاک و غیره) تبلیغ کنند. برای یک متخصص سئو ، این انعطاف پذیری زیادی را برای کار بر اساس شرایط شما ارائه می دهد. بعلاوه، با چنین پیشنهاد واضح و مشخصی، می‌توانید از مشتریانی با تعمیر و نگهداری بالا که انتظار نتایج غیرواقعی را دارند، اجتناب کنید.

سئو ساعتی

شارژ ساعتی برای بهینه سازی موتورهای جستجو به ویژه در بین متخصصان سئو که به صورت قراردادی یا آزاد کار می کنند رایج است. بدون در نظر گرفتن نتیجه، قیمت با نرخ ثابت برای 1 ساعت کار سئو تعیین می شود.

سئوی سازمانی

سئو برای شرکت های بزرگ به افزایش کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت شرکتی کمک می کند. در اصل، آنها از همان تکنیک های بازاریابی دیجیتال بهینه شده برای مشاغل کوچک اما در مقیاس بزرگتر استفاده می کنند. سئوی سازمانی می تواند به طور قابل توجهی با رویکردها و نیازهای بهینه سازی متفاوت باشد (به عنوان مثال، افزایش سطح امنیت، اجرای دقیق وظایف، فرآیند پیچیده توافق بر روی یک برنامه).

بر این اساس، در اینجا پرداخت خدمات سئو می تواند چندین برابر بیشتر از قیمت های استاندارد باشد. تیم اختصاصی سئو برای به دست آوردن بهترین نتایج سئو، آژانس ها خدمات یک تیم تبلیغاتی تخصصی گوگل را سفارش می دهند. بهینه سازها یک استراتژی سئو کامل را برای دستیابی به اهداف مورد نظر خود تدوین و دنبال می کنند. پشتیبانی کامل از مشتری ارائه شده است. به لطف این رویکرد، می توانید کار موثری را راه اندازی کنید و با مشتری و تیم سئو تعامل مثبت داشته باشید.