آموزش سئو داخلی

روشی که محتوای خود را بهینه می کنید تأثیر گسترده ای در رتبه بندی وب سایت شما دارد. سئو درون صفحه بسیار مهم است و همچنین یکی از شناخته شده ترین روش های سئو برای افزایش فروش است.

 
این آموزش گام به گام سئو درون صفحه به عنوان راهنمای شما برای درک سئوی On-Page و آوردن ترافیک ارگانیک به سایت شما خواهد بود.
 
بهینه سازی سئو داخلی در کنار بهینه سازی خارج از صفحه (Off-page) و بهینه سازی فنی (تکنیکال) یکی از ارکان سئو است. نمونه هایی از بهینه سازی خارج از صفحه عبارتند از ساخت لینک خارجی و بازاریابی رسانه های اجتماعی، و بهینه سازی فنی شامل مرتب نگه داشتن فایل robots.txt و حفظ سرعت بالای صفحه است.
 
بنابراین، تکنیک‌های آموزش SEO درون صفحه چیزی است که می‌خواهید یاد بگیرید.
 
در این پست وبلاگ، بهترین راه را برای بهینه سازی صفحات خود و کسب رتبه بالا در جستجوی گوگل به شما نشان خواهم داد
 

مهمترین کارهایی که میتوان برای سئو داخلی انجام داد چیست؟

 

هدف:

بهینه سازی هر صفحه و پست وبلاگ در وب سایت شما برای دیده شدن در موتورهای جستجو.

نتیجه ایده‌آل:

صفحات وب‌سایت و پست‌های وبلاگ شما سازگار با سئو می‌شوند – وب‌سایت شما در رتبه‌بندی SERP ها قرار می‌گیرد.
 

پیش نیازها یا الزامات:

نکات سئو شرح داده شده در این چک لیست بیشتر در وب سایت های وردپرس کار می کنند. هرچند شما در تمامی سایت ها باید از اصولی که گفته میشود پیروی کنید. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) ممکن است از اصول و روش‌های مشابهی استفاده کنند، در حالی که مراحل و روش‌های مورد نیاز برای انجام بهینه‌سازی روی صفحه ممکن است متفاوت باشد.
 

چرا این مهم است:

سئو داخلی یکی از سه رکن سئو (به همراه سئو خارج از صفحه و بهینه سازی فنی) است. آنها با هم، به کسب و کارها کمک می کنند تا در موتورهای جستجو مورد توجه قرار گیرند (بنابراین، به افزایش مخاطب و در نتیجه،افزایش تعداد نرخ تبدیل کمک می کنند). با این حال، به یاد داشته باشید: مهم نیست که بهینه سازی در سایت چقدر حیاتی است، هرگز نباید محتوای با کیفیت را در این مورد به خطر بیندازید. سئوی سایت صرفاً استفاده از کلمات کلیدی مناسب نیست. همچنین همه چیز در مورد ارائه یک تجربه کاربری فوق العاده و به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط است.
 

این کار کجا انجام می شود؟

در پنل مدیریت وردپرس، در هر صفحه وب و پست وبلاگی که به صورت زنده پخش می شود.

چه زمانی این کار انجام می شود؟

در حالت ایده آل، قبل از اینکه صفحات و پست های وبلاگ فعال شوند. همچنین این امکان وجود دارد که بعداً این کار را انجام دهید (مثلاً اگر وب سایت شما قبلاً راه اندازی شده است اما هنوز بهینه نشده است).

چه کسی این کار را انجام می دهد؟

 شما، متخصص سئو، خالق محتوا (اگر محتوای صفحه یا پست های وبلاگ را نیز آپلود کنند)، یا آژانسی که برای نیازهای بازاریابی دیجیتال خود استخدام کرده اید.
 
 
قبل از شروع بهینه سازی روی صفحه، مطمئن شوید که SOP رایگان (رویه عملیات استاندارد) را که مکمل این پست وبلاگ است، دانلود کنید. این دقیقاً به شما می‌آموزد که یک بازاریاب دیجیتال باید چه کاری انجام دهد، از چه ابزارهای سئو استفاده کند، و با جزئیاتی تقریباً دردناک به دنبال چه چیزی باشید.

تنظیم ابتدایی

سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید و افزونه Yoast SEO را نصب کنید 
مطمئن شوید که تحقیق و نقشه برداری کلمات کلیدی خود را انجام داده اید. این به شما کمک می کند مرتبط ترین کلمات کلیدی هدف را برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا که می تواند کاربران را جذب کند پیدا کنید.
 

قبل از شروع:  مراحل پیش بهینه سازی

1. بر اساس جستجوی کلمه کلیدی، کلیدواژه و هدف جستجوگری را که می خواهید برای صفحه وب یا پست وبلاگ که می خواهید بهینه سازی کنید، انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید، به طور کلی، شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر صفحه فقط یک چیز را هدف قرار می‌دهید.
 
2. محتوای صفحه یا پست وبلاگ را بدون بهینه سازی برای کلمه کلیدی مورد نظر بنویسید. بهتر است محتوا را بدون نگرانی در مورد الگوریتم، فرآیند بهینه سازی یا کلمات کلیدی مورد نیاز خود بنویسید. به این ترتیب، می توانید محتوای طبیعی و با کیفیت تری را با تمرکز بر تجربه کاربر به جای موتورهای جستجو تولید کنید.
 

بهینه سازی متا داده ها

متا تگ ها در هر یک از صفحات و پست های وبلاگ شما به اندازه خود محتوا مهم هستند. بنابراین، قبل از حرکت به سمت بهینه سازی محتوا، باید مطمئن شوید که آن را بهینه کنید.

متا تگ عنوان

با بهینه سازی عنوان صفحه با کلمه کلیدی انتخابی خود شروع کنید. البته سعی کنید خیلی هم از عنوان های طولانی استفاده نکنید و بیشتر سعی کنید علاوه بر اینکه مفهوم کلی صفحه را میرسانید، طوری عنوان نویسی کنید تا اشتیاق کاربر برای خواندن کل مطلب و وارد شدن به صفحه را افزایش دهید.
به خاطر داشته باشید عنوانی که انتخاب میکنید از 65 کاراکتر کمتر باشد چرا که اگر بیشتر از این باشد گوگل در نتایج جستجو آن بخش اضافی را نشان نمیدهد که این میتواند به نرخ کلیک شما تاثیر منفی بگذارد.
 
Yoast به شما کمک می کند تا تعیین کنید که عنوان سئو خیلی طولانی است یا خیر. تا زمانی که نوار زیر کادر "عنوان سئو" سبز است، از محدودیت 65 کاراکتری تجاوز نکرده اید. اگر نوار نارنجی شد، از این حد فراتر رفته اید (یا عنوان بسیار کوتاه است).
البته نیازی نیست عنوان دامنه خودتان را هم اضافه کنید چرا که گوگل به صورت خودکار اینکار را انجام میدهد.
 

بهنیه سازی url

بهینه سازی URL Slug:

آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید (حداکثر 4 کلمه، درک و به خاطر سپردن آن توسط کاربران را آسان می کند، و CTR شما را نیز بهبود می بخشد).

همچنین، سعی کنید کلمه کلیدی را در ساختار URL نیز بگنجانید این نیز به بهینه سازی صفحه کمک می کند.

اگر صفحه شما قبلا منتشر شده است، URL را تغییر ندهید. به خصوص اگر قبلاً در SERP ها رتبه بندی شده باشد یا اگر صفحات دیگر قبلاً به آن پیوند دارند. انجام این کار به این معنی است که شما در حال انتقال URL خود هستید و بهتر است در بیشتر موارد از آن اجتناب کنید.

بهینه سازی متا توضیحات

کلمه کلیدی مورد نظر را در این توضیحات قرار دهید.

به یاد داشته باشید، توضیحات متا باید کمتر از 230 کاراکتر باشد، Google هر چیزی را که بیش از آن در SERP است کوتاه می کند.

همانطور که در عنوان صفحه، کلمات کلیدی همه چیز نیستند. توضیحات متا شما باید قانع کننده باشد و به خوانندگان در مورد آنچه که در وب سایت شما پیدا می کنند بگوید.

توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ندارند. اما آنها نرخ کلیک را افزایش می دهند و این یک سیگنال رتبه بندی است.

این راهنما فاکتورهای آموزشی سئوی صفحه را برای سایت شما پوشش می دهد. با این حال، توضیحات متا در پلتفرم های دیگر نیز بسیار مهم است. برای مثال، می‌توانید از توضیحاتی که در ویدیوی آپلود شده در YouTube می‌نویسید، به عنوان توضیحات متا آن ویدیو نیز استفاده کنید. کپشن های پست های شما در اینستاگرام نیز چنین حالتی دارند.

محتوای صفحه را بهینه کنید

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای انجام این کار دنبال کنید:

سعی کنید کلمه کلیدی را در عنوان h1 قرار دهید، اما این را به یک اجبار برای خودتان تبدیل نکنید. باز هم، انتشار محتوای طبیعی (به جای محتوایی پر از کلمات کلیدی) بسیار بهتر است.

مطمئن شوید که صفحه یا پست وبلاگ شما دارای h1 است، اما به یاد داشته باشید که باید فقط یک h1 وجود داشته باشد و باید بالای صفحه باشد. به طور معمول، h1 شما عنوان واقعی پست یا صفحه وبلاگ خواهد بود.

امیدواریم این آموزش ها بتواند برای شما مفید باشد. با بخش دوم آموزش سئو داخلی همراه ما باشید.