سئو خارج از صفحه

بهینه سازی خارج از صفحه به تمام اقداماتی اطلاق می شود که می توان خارج از وب سایت برای بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتور جستجو انجام داد. برخلاف سئو داخلی، به بهینه سازی سایت یا محتوای شما سر و کار ندارد. بنابراین، عوامل بهینه سازی خارج از صفحه در کنترل مستقیم صاحب وب سایت نیستند.

بهینه سازی برون صفحه به اندازه بهینه سازی On Page مهم است. بدون اعمال فاکتورهای خارج از صفحه، سایت شما ممکن است به رتبه بالاتر دست پیدا نکند. عوامل سئو خارج از صفحه مانند لینک سازی خارج، رسانه های اجتماعی، ویدئوها و غیره برای سئوی وب سایت شما بسیار مهم هستند. این به شما کمک می کند تا کلیک های بیشتر، بازدیدهای بیشتر و قرار گرفتن در معرض بیشتر در رسانه های اجتماعی داشته باشید. زنجیره ای از کارهاست که یکی پس از دیگری رخ می دهد. بنابراین، این یک فرآیند طولانی مدت است که عمدتاً بر روی کسب بک لینک به صفحات وب شما از رسانه های اجتماعی، سایت های معتبر متمرکز است.

چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟

در حالی که الگوریتم‌های جستجو و جنبه‌های رتبه‌بندی دائماً متفاوت هستند، توافق کلی در جامعه سئو این است که اهمیت، قابلیت اطمینان و قدرتی که سئوی خارج از صفحه مؤثر هزینه‌های یک سایت را متحمل می‌شود، سهم قابل‌توجهی در ظرفیت صفحه برای رتبه‌بندی را بر عهده می‌گیرد.

 

اگرچه ما الگوریتم رتبه‌بندی خاص گوگل را نمی‌دانیم، داده‌های مربوط به جنبه‌های رتبه‌بندی موتور جستجوی ما نشان می‌دهد که عوامل مرتبط با سئوی خارج از سایت ممکن است بیش از نیمی از وزن فاکتور رتبه‌بندی را تشکیل دهند.

مزایای مزایای سئو خارج از صفحه به شرح زیر است:

1. افزایش رتبه

2. افزایش رتبه صفحه

3. ایجاد اعتماد

4. دیده شدن

1. افزایش رتبه

این مهمترین مزیت سئوی خارج از صفحه است. وب سایت در SERP ها رتبه بالاتری را کسب می کند که منجر به ترافیک بیشتر می شود.

2. افزایش رتبه صفحه

رتبه صفحه به معنای عددی بین o تا 10 است که نشان دهنده اهمیت وب سایت از نظر گوگل است.

این سیستمی است که توسط بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین اختراع شده است و یکی از دلایل موفقیت گوگل در ارائه مهمترین نتایج به جستجوگر است.

امروزه رتبه صفحه 1 از بیش از 250 فاکتور رتبه بندی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند.

3. ایجاد اعتماد

علاوه بر موارد فوق، گوگل به تازگی ایده های تازه ای را معرفی کرده است  که نقشی اساسی در مورد رتبه بندی ایفا می کند و به طور مستقیم با SEO خارج از صفحه مرتبط است.

به طور اساسی، گوگل باید سایت هایی را که مهارت و قدرت را در یک موضوع نشان می دهند رتبه بندی کند و یکی از راه های اطمینان از اینکه سایت های تولید شده توسط الگوریتم ها قابل اعتماد هستند، تعداد و انواع لینک های دریافتی است.

4. بیشتر دیده شدن

رتبه بالاتر همچنین به معنای دیده شدن بیشتر است. زیرا وقتی یک سایت در رتبه اول قرار می گیرد، ارتباطات، بازدیدها و رسانه های آنلاین بیشتری را دریافت می کند. این مانند یک زنجیره بی پایان از رویدادها است، جایی که یک چیز به چیز دیگر و سپس به چیز دیگر و غیره منجر می شود.

انواع لینک های خارج صفحه

 

ساخت لینک بخش مهمی از سئوی خارج از صفحه است. قبل از شروع ساختن بک لینک، باید از نوع لینک ها و عواملی که بر کیفیت لینک به سایت خود تأثیر می گذارد، آگاه باشید. سه نوع لینک وجود دارد که به شرح زیر است:

  • لینک های طبیعی: این نوع لینک ها به طور طبیعی به سایت شما می آیند. برای به دست آوردن چنین لینک هایی نیازی به تلاش یا اتخاذ استراتژی ندارید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس، وبلاگی در مورد فناوری ها نوشته است و لینک وب سایت شما را در وبلاگ خود ذکر کرده است. این بهترین و تاثیرگزار ترین لینکی است که شما میتوانید در سئو خارج صفحه بگیرید و اگر بگیرید ارزش بسیار بالایی خواهد داشت.
  • لینک های ساخته شده: این لینک ها از طریق ارتباط ایجاد می شوند. شما باید با تماس با مدیران وب‌سایت‌ها، ناشران یا با تبلیغ محتوا با یک کمپین تبلیغاتی، چنین لینک‌هایی را به دست آورید. این لینک ها هم در صورتی که به شما لینک فالو بدهند میتوانند تاثیر بسیار خوبی بر رتبه شما در فهرست نتایج موتورهای جستجو بگذارد.
  • لینک های ایجاد شده: این لینک ها برای وب سایت شما از طریق ارسال در گروه ها، انجمن ها و فروم ها ایجاد میشوند. 

تکنیک های بهینه سازی خارج از صفحه:

 

ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری:

 محتوای با کیفیت همیشه در سئو پادشاه است. ایجاد محتوای معنادار و مرتبط که بتوان آن را به اشتراک گذاشت، راهی هوشمندانه برای ایجاد لینک های طبیعی به وب سایت شما است. بنابراین، به تحقیق و به روزرسانی مطالب خود ادامه دهید.

نویسنده مهمان:

 می‌توانید محتوای خود را به عنوان پست مهمان در وبلاگ‌های دیگری که برای پست مهمان از نویسندگان مختلف باز هستند، ارسال کنید. شما ملزم به نوشتن محتوای باکیفیت و مرتبط با وبلاگ آنها هستید. اگر محتوای شما به وبلاگ آنها ارزش اضافه نمی کند، ممکن است اجازه ارسال در وبلاگ خود را ندهند. اما یک راه بسیار عالی برای گرفتن لینک از آنهاست و تاثیر خوبی بر سئوی شما ایفا خواهد کرد.

تعامل در رسانه های اجتماعی:

 یک تکنیک مهم سئو خارج از صفحه است که به شما امکان می دهد وب سایت یا تجارت خود را با تعامل با افراد در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و ... محبوب کنید. این به شما کمک می کند بک لینک های بیشتری دریافت کنید. از طرفی چون این رسانه ها قابلیت تعامل بیشتری دارند میتوانند به برند شدن شما کمک ویژه ای کنند.

فروم ها:

 می‌توانید در انجمن‌هایی شرکت کنید که به وب‌سایت و تجارت شما مربوط می‌شوند و با این جوامع ارتباط برقرار کنید. این امکان را به شما می دهد تا به موضوعات پاسخ دهید، به سؤالات افراد پاسخ دهید و پیشنهاداتی ارائه دهید. برای نتایج بهتر از انجمن های "Do-Follow" استفاده کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از این نوع انجمن ها داشته باشید.

ارسال وبلاگ:

 به شما این امکان را می دهد که صفحات خود را در برای ایجاد بک لینک ارسال کنید. شما باید یک وبلاگ محبوب را انتخاب کنید و سپس یک دسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

ارسال مقاله:

 شما همچنین می توانید مقالات خود را در سایت هایی برای ارسال مقاله با روابط عمومی بالا ارسال کنید. محتوای شما باید منحصر به فرد و با کیفیت باشد. یک دسته بندی مرتبط را انتخاب کنید و عنوان خوبی به محتوای خود بدهید. ارسال مقاله خوب شما را در نظر دیگران قابل اعتماد میکند و بیشتر به سایت شما سر میزنند و این لینکی که دریافت میکنید ارزش بسیار بالایی دارد. چه بسا دیگران از مقاله شما استفاده کنند و خودشان هم به سایت شما لینک بدهند.

پرسش و پاسخ:

 همچنین می توانید ترافیک سایت خود را از وب سایت های پرسش و پاسخ دریافت کنید. به سایت های پرطرفدار پرسش و پاسخ بپیوندید و به سوالات مرتبط با کسب و کار، وبلاگ یا وب سایت خود پاسخ دهید و به این سوالات به درستی پاسخ دهید. پیوندی به سایت خود در پاسخ ها بگنجانید که دید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. البته توجه کنید این سایت ها با سایت های فروم تفاوت دارند. در فروم معمولا روی یک بحث نظرات گوناگونی داده میشود در حالی که شما در سایت های پرسش و پاسخ به سوالات اشخاص متفاوت پاسخ میدهید.

ارسال ویدیو: 

سایت های ارسال ویدیوی محبوب را پیدا کنید. ویدیوهای چشمگیر با عنوان، توضیحات، برچسب ها و لینک های مرجع مناسب ایجاد کنید و در این سایت ها ارسال کنید. این یک راه هوشمند برای دریافت بک لینک است زیرا اکثر سایت های ویدیویی روابط عمومی بالایی دارند.

ارسال تصویر:

 سایت های ارسال تصویر زیادی وجود دارد که می توانید عکس های خود را در آنها به اشتراک بگذارید. قبل از ارسال، تصاویر خود را با URL مربوطه، برچسب عنوان، توضیحات و تگ alt بهینه کنید.

ارسال اینفوگرافیک:

 می توانید اینفوگرافیک ایجاد کنید که نمایشی بصری از اطلاعات یا داده هایی مانند نمودارها، نمودارها و غیره است. کاربران اینفوگرافیک را دوست دارند. برخی از وب سایت های ارائه اینفوگرافیک های محبوب را پیدا کنید و اینفوگرافیک ها را با پیوندهای مرجع به صفحه وب یا وبلاگ خود ارسال کنید.

به اشتراک گذاری اسناد: 

همچنین سایت های مختلفی برای اشتراک گذاری اسناد وجود دارد که به شما امکان می دهد اسناد را به صورت pdf یا ppt ارسال کنید. اسلاید های جذاب و مرتبط ایجاد کنید و در آن سایت هایی ارسال کنید که به تجارت و  کار شما مربوط می شود. سعی کنید از مطالب اختصاصی استفاده کنید. اینکار باعث میشود تا اگر کاربر خوشش آمد آن را برای دیگران نیز ارسال کند و این تبلیغی برای شما میشود.

اهمیت آنالیز رقبا در سئو خارج صفحه:

تا اینجا هرچه گفتیم از اهمیت لینک سازی در سئوی خارجی بود. اما یکی از مهمترین موضوعات برای خوب عملکردن در سئوی خارج صفحه، آنالیز رقیب است. اگر شما نتوانید به خوبی رقبایتان را آنالیز کنید مانند شطرنج بازی میباشید که بدون اینکه روی حرکات رقیب فکری کند تنها مهره هایش را حرکت دهد. در این صورت شما آیا نتیجه ای غیر از مات شدن برا خود متصور هستید؟

آنالیز رقیب باعث میشود شما در منابعی که دارید صرفه جویی کنید. همچنین میتواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را برای رتبه گرفتن بپیمایید و دیگر نیازی نیست با آزمون و خطا پیش بروید.