x تبلیغات
آموزش سئو

آموزش سئو تکنیکال

سئو تکنیکال

سئوی فنی مهمترین بخش سئو است چون تا زمانی که سئو تکنیکال بهینه نباشد. صفحات باید خزیده و ایندکس شوند تا بتوانند رتبه بندی بشوند. حتی اگر شما بهترین محتوای ممکن را هم نوشته باشید تا زمانی که این صفحات اصلا توسط گوگل ایندکس نشوند و در لیست نتایج قرار نگیرند، اساسا هرکاری دیگری از شما تلاش بی فایده خواهد بود. 

ما این راهنمای مقدماتی را نوشتیم تا به شما کمک کنیم برخی از اصول اولیه را درک کنید و زمان خود را برای به حداکثر رساندن تأثیر بهتر صرفه جویی کنید. 

آشنایی با مفهوم خزیده شدن (crawling)

در این بخش راجع به این م که موتورهای جستجو چگونه میتوانند محتوایی شما را بخزند صحبت میکنیم

خزیدن چگونه کار میکند؟

ربات های گوگل وارد صفحات سایت شما شده و از لینک های داخل صفحه برای ورود به دیگر صفحات سایت شما استفاده میکنند. این به خزنده ها این امکان را میدهد که انواع محتوا را در سطح وب پیدا کنند.

منابع URL

یک خزنده باید از جایی شروع کند. به طور کلی آنها لیستی از تمام URL هایی که از طریق پیوندهای موجود در صفحات پیدا می کنند ایجاد می کنند. یک سیستم ثانویه برای یافتن URL های بیشتر، نقشه های سایتی هستند که توسط کاربران یا سیستم های مختلفی که فهرستی از صفحات دارند ایجاد می شوند.

صف خزیدن

تمام URL هایی که نیاز به خزیدن یا خزیدن مجدد دارند اولویت بندی شده و به صف خزیدن اضافه می شوند. این اساسا یک لیست مرتب شده از URL هایی است که گوگل می خواهد بخزد.

خزنده

سیستمی است که محتوای صفحات را می گیرد.

سیستم های پردازش

این‌ها سیستم‌های مختلفی هستند که متعارف‌سازی را مدیریت می‌کنند و در عرض یک دقیقه در مورد آنها صحبت خواهیم کرد، صفحاتی را به رندرکننده ارسال می‌کنند که صفحه را مانند مرورگر بارگیری می‌کند، و صفحات را پردازش می‌کند تا URLهای بیشتری را برای خزیدن دریافت کند.

رندر

رندر صفحه ای را مانند مرورگر با فایل های جاوا اسکریپت و CSS بارگیری می کند. این کار به این دلیل انجام می شود که گوگل بتواند آنچه را که اکثر کاربران می بینند ببیند.

فهرست مطالب

اینها صفحات ذخیره شده ای هستند که گوگل به کاربران نشان می دهد.

کنترل های خزیدن

چند راه وجود دارد که میتوانید آن چیزی که در سایت شما خزیده میشود را کنترل کنید. 

Robots.txt

یک فایل robots.txt به موتورهای جستجو می گوید که کجا می توانند در سایت شما بروند و کجا نمی توانند بروند.

توجه داشته باشید فقط از یک صفحه استفاده کنید. کافی است مواردی را که نمیخواهید ربات ها آن ها را بخزند را مشخص کنید.

نرخ خزیدن

یک دستورالعمل تاخیر خزیدن وجود دارد که می توانید در robots.txt استفاده کنید که بسیاری از خزنده ها از آن پشتیبانی می کنند و به شما امکان می دهد تعداد دفعات خزیدن صفحات را تعیین کنید. متأسفانه، گوگل به این موضوع احترام نمی گذارد. برای Google، باید نرخ خزیدن را در کنسول جستجوی Google تغییر دهید.

محدودیت های دسترسی

اگر می خواهید صفحه برای برخی از کاربران قابل دسترسی باشد، اما موتورهای جستجو در دسترس نباشند، احتمالاً آنچه می خواهید یکی از این سه گزینه است:

  • 1. نوعی سیستم ورود.
  • 2. احراز هویت HTTP (جایی که برای دسترسی به رمز عبور نیاز است)؛
  • فهرست سفید IP (که فقط به آدرس های IP خاصی اجازه دسترسی به صفحات را می دهد)

این نوع راه‌اندازی برای مواردی مانند شبکه‌های داخلی، محتوای مخصوص اعضا، یا برای آزمایش یا سایت‌های کدنویسی شده بهترین است. این اجازه می دهد تا گروهی از کاربران به صفحه دسترسی داشته باشند، اما موتورهای جستجو نمی توانند به آنها دسترسی داشته باشند و صفحات را فهرست نمی کنند.

نحوه مشاهده فعالیت خزیدن

مخصوصاً برای Google، ساده‌ترین راه برای دیدن آنچه که در حال خزیدن هستند، گزارش آمار خزیدن سرچ کنسول است که اطلاعات بیشتری در مورد نحوه خزیدن وب‌سایت شما به شما می‌دهد.

اگر می خواهید تمام فعالیت های خزیدن را در وب سایت خود مشاهده کنید، باید به گزارش های سرور خود دسترسی داشته باشید و احتمالاً از ابزاری برای تجزیه و تحلیل بهتر داده ها استفاده کنید. این می تواند نسبتاً پیشرفته شود، اما اگر هاست شما دارای یک کنترل پنل مانند cPanel است، باید به گزارش های خام و برخی از جمع آوری کننده ها مانند Awstats و Webalizer دسترسی داشته باشید.

تنظیمات خزیدن

هر وب‌سایت بودجه خزیدن متفاوتی دارد، که ترکیبی از این است که Google چقدر می‌خواهد یک سایت را بخزد و چقدر خزیدن سایت شما اجازه می‌دهد. صفحات پرطرفدارتر و صفحاتی که اغلب تغییر می کنند، بیشتر خزیده می شوند و صفحاتی که به نظر محبوب نیستند یا پیوند خوبی ندارند، کمتر خزیده می شوند.

اگر خزنده‌ها هنگام خزیدن وب‌سایت شما نشانه‌هایی از ضعف ببینند، معمولاً تا زمانی که شرایط بهبود پیدا کند، خزیدن را کاهش می‌دهند یا حتی آن را متوقف می‌کنند.

 

پس از خزیدن صفحات، آنها رندر شده و به فهرست ارسال می شوند. ایندکس فهرست اصلی صفحاتی است که می‌توان برای جست‌وجو بازگرداند. 

 

درک ایندکس شدن

ایندکس شدن یکی از مهمترین مقوله های سئو فنی محسوب میشود و تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت یک سایت دارد. در حقیقت صفحه ای که ایندکس نشود قطعا موفق هم نخواهد بود.

دستورالعمل ربات ها

متا تگ روبات یک قطعه HTML است که به موتورهای جستجو می گوید که چگونه یک صفحه خاص را بخزند یا فهرست کنند. در بخش <head> یک صفحه وب قرار می گیرد و به شکل زیر است:

<meta name="robots" content="noindex" />

متعارف سازی

وقتی چندین نسخه از یک صفحه وجود داشته باشد، گوگل یکی را برای ذخیره در فهرست آنها انتخاب می کند. این فرآیند متعارف سازی نامیده می شود و URL انتخاب شده به عنوان متعارف همان چیزی است که گوگل در نتایج جستجو نشان می دهد. سیگنال های مختلفی وجود دارد که آنها برای انتخاب URL متعارف استفاده می کنند از جمله:

  • تگ های متعارف
  • صفحات تکراری
  • لینک های داخلی
  • تغییر مسیرها
  • آدرس های نقشه سایت

 

ساده ترین راه برای اینکه ببینید گوگل چگونه یک صفحه را ایندکس کرده است، استفاده از ابزار بررسی URL در سرچ کنسول گوگل است. URL متعارف انتخاب شده توسط Google را به شما نشان می دهد.

 

یکی از سخت ترین چیزها برای سئوکاران اولویت بندی است. روش‌های بسیاری وجود دارد، اما برخی تغییرات بیشتر از سایرین بر رتبه‌ بندی و ترافیک شما تأثیر می‌گذارند. در اینجا برخی از نکاتی است که توصیه می کنم اولویت بندی کنید.

ایندکس شدن را بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که صفحاتی که می خواهید افراد پیدا کنند می توانند در گوگل ایندکس شوند. دو فصل قبل همه در مورد خزیدن و نمایه سازی بود. حتما به یاد دارید.

بازیابی لینک های از دست رفته

وب سایت ها تمایل دارند URL های خود را در طول سال ها تغییر دهند. در بسیاری از موارد، این URL های قدیمی دارای لینک هایی از سایر وب سایت ها هستند. اگر به صفحات فعلی هدایت نشدند، آن پیوندها از بین می روند و دیگر برای صفحات شما به حساب نمی آیند. برای انجام این تغییر مسیرها دیر نیست و می توانید به سرعت هر مقدار از دست رفته را پس بگیرید. به این به عنوان سریع ترین لینک سازی که تا به حال انجام داده اید فکر کنید.

لینک سازی های داخلی اضافه کنید

پیوندهای داخلی پیوندهایی از یک صفحه در سایت شما به صفحه دیگر در سایت شما هستند. آنها به یافتن صفحات شما کمک می کنند و همچنین به رتبه بهتر صفحات کمک می کنند.

نشانه گزاری اسکیما را اضافه کنید

نشانه گذاری اسکیما کدی است که به موتورهای جستجو کمک می کند محتوای شما را بهتر درک کنند و ویژگی های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که می تواند به وب سایت شما کمک کند تا در نتایج جستجو از بقیه متمایز شود. گوگل یک گالری جستجو دارد که ویژگی های مختلف جستجو و طرح مورد نیاز برای واجد شرایط بودن سایت شما را نشان می دهد.

امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید تا آموزشی دیگر خدانگهدار

سئو بیرون از صفحه

سئو خارج از صفحه

بهینه سازی خارج از صفحه به تمام اقداماتی اطلاق می شود که می توان خارج از وب سایت برای بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتور جستجو انجام داد. برخلاف سئو داخلی، به بهینه سازی سایت یا محتوای شما سر و کار ندارد. بنابراین، عوامل بهینه سازی خارج از صفحه در کنترل مستقیم صاحب وب سایت نیستند.

بهینه سازی برون صفحه به اندازه بهینه سازی On Page مهم است. بدون اعمال فاکتورهای خارج از صفحه، سایت شما ممکن است به رتبه بالاتر دست پیدا نکند. عوامل سئو خارج از صفحه مانند لینک سازی خارج، رسانه های اجتماعی، ویدئوها و غیره برای سئوی وب سایت شما بسیار مهم هستند. این به شما کمک می کند تا کلیک های بیشتر، بازدیدهای بیشتر و قرار گرفتن در معرض بیشتر در رسانه های اجتماعی داشته باشید. زنجیره ای از کارهاست که یکی پس از دیگری رخ می دهد. بنابراین، این یک فرآیند طولانی مدت است که عمدتاً بر روی کسب بک لینک به صفحات وب شما از رسانه های اجتماعی، سایت های معتبر متمرکز است.

چرا سئوی خارج از صفحه مهم است؟

در حالی که الگوریتم‌های جستجو و جنبه‌های رتبه‌بندی دائماً متفاوت هستند، توافق کلی در جامعه سئو این است که اهمیت، قابلیت اطمینان و قدرتی که سئوی خارج از صفحه مؤثر هزینه‌های یک سایت را متحمل می‌شود، سهم قابل‌توجهی در ظرفیت صفحه برای رتبه‌بندی را بر عهده می‌گیرد.

 

اگرچه ما الگوریتم رتبه‌بندی خاص گوگل را نمی‌دانیم، داده‌های مربوط به جنبه‌های رتبه‌بندی موتور جستجوی ما نشان می‌دهد که عوامل مرتبط با سئوی خارج از سایت ممکن است بیش از نیمی از وزن فاکتور رتبه‌بندی را تشکیل دهند.

مزایای مزایای سئو خارج از صفحه به شرح زیر است:

1. افزایش رتبه

2. افزایش رتبه صفحه

3. ایجاد اعتماد

4. دیده شدن

1. افزایش رتبه

این مهمترین مزیت سئوی خارج از صفحه است. وب سایت در SERP ها رتبه بالاتری را کسب می کند که منجر به ترافیک بیشتر می شود.

2. افزایش رتبه صفحه

رتبه صفحه به معنای عددی بین o تا 10 است که نشان دهنده اهمیت وب سایت از نظر گوگل است.

این سیستمی است که توسط بنیانگذاران گوگل لری پیج و سرگئی برین اختراع شده است و یکی از دلایل موفقیت گوگل در ارائه مهمترین نتایج به جستجوگر است.

امروزه رتبه صفحه 1 از بیش از 250 فاکتور رتبه بندی است که گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند.

3. ایجاد اعتماد

علاوه بر موارد فوق، گوگل به تازگی ایده های تازه ای را معرفی کرده است  که نقشی اساسی در مورد رتبه بندی ایفا می کند و به طور مستقیم با SEO خارج از صفحه مرتبط است.

به طور اساسی، گوگل باید سایت هایی را که مهارت و قدرت را در یک موضوع نشان می دهند رتبه بندی کند و یکی از راه های اطمینان از اینکه سایت های تولید شده توسط الگوریتم ها قابل اعتماد هستند، تعداد و انواع لینک های دریافتی است.

4. بیشتر دیده شدن

رتبه بالاتر همچنین به معنای دیده شدن بیشتر است. زیرا وقتی یک سایت در رتبه اول قرار می گیرد، ارتباطات، بازدیدها و رسانه های آنلاین بیشتری را دریافت می کند. این مانند یک زنجیره بی پایان از رویدادها است، جایی که یک چیز به چیز دیگر و سپس به چیز دیگر و غیره منجر می شود.

انواع لینک های خارج صفحه

 

ساخت لینک بخش مهمی از سئوی خارج از صفحه است. قبل از شروع ساختن بک لینک، باید از نوع لینک ها و عواملی که بر کیفیت لینک به سایت خود تأثیر می گذارد، آگاه باشید. سه نوع لینک وجود دارد که به شرح زیر است:

  • لینک های طبیعی: این نوع لینک ها به طور طبیعی به سایت شما می آیند. برای به دست آوردن چنین لینک هایی نیازی به تلاش یا اتخاذ استراتژی ندارید. به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس، وبلاگی در مورد فناوری ها نوشته است و لینک وب سایت شما را در وبلاگ خود ذکر کرده است. این بهترین و تاثیرگزار ترین لینکی است که شما میتوانید در سئو خارج صفحه بگیرید و اگر بگیرید ارزش بسیار بالایی خواهد داشت.
  • لینک های ساخته شده: این لینک ها از طریق ارتباط ایجاد می شوند. شما باید با تماس با مدیران وب‌سایت‌ها، ناشران یا با تبلیغ محتوا با یک کمپین تبلیغاتی، چنین لینک‌هایی را به دست آورید. این لینک ها هم در صورتی که به شما لینک فالو بدهند میتوانند تاثیر بسیار خوبی بر رتبه شما در فهرست نتایج موتورهای جستجو بگذارد.
  • لینک های ایجاد شده: این لینک ها برای وب سایت شما از طریق ارسال در گروه ها، انجمن ها و فروم ها ایجاد میشوند. 

تکنیک های بهینه سازی خارج از صفحه:

 

ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری:

 محتوای با کیفیت همیشه در سئو پادشاه است. ایجاد محتوای معنادار و مرتبط که بتوان آن را به اشتراک گذاشت، راهی هوشمندانه برای ایجاد لینک های طبیعی به وب سایت شما است. بنابراین، به تحقیق و به روزرسانی مطالب خود ادامه دهید.

نویسنده مهمان:

 می‌توانید محتوای خود را به عنوان پست مهمان در وبلاگ‌های دیگری که برای پست مهمان از نویسندگان مختلف باز هستند، ارسال کنید. شما ملزم به نوشتن محتوای باکیفیت و مرتبط با وبلاگ آنها هستید. اگر محتوای شما به وبلاگ آنها ارزش اضافه نمی کند، ممکن است اجازه ارسال در وبلاگ خود را ندهند. اما یک راه بسیار عالی برای گرفتن لینک از آنهاست و تاثیر خوبی بر سئوی شما ایفا خواهد کرد.

تعامل در رسانه های اجتماعی:

 یک تکنیک مهم سئو خارج از صفحه است که به شما امکان می دهد وب سایت یا تجارت خود را با تعامل با افراد در چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و ... محبوب کنید. این به شما کمک می کند بک لینک های بیشتری دریافت کنید. از طرفی چون این رسانه ها قابلیت تعامل بیشتری دارند میتوانند به برند شدن شما کمک ویژه ای کنند.

فروم ها:

 می‌توانید در انجمن‌هایی شرکت کنید که به وب‌سایت و تجارت شما مربوط می‌شوند و با این جوامع ارتباط برقرار کنید. این امکان را به شما می دهد تا به موضوعات پاسخ دهید، به سؤالات افراد پاسخ دهید و پیشنهاداتی ارائه دهید. برای نتایج بهتر از انجمن های "Do-Follow" استفاده کنید تا بتوانید نهایت استفاده را از این نوع انجمن ها داشته باشید.

ارسال وبلاگ:

 به شما این امکان را می دهد که صفحات خود را در برای ایجاد بک لینک ارسال کنید. شما باید یک وبلاگ محبوب را انتخاب کنید و سپس یک دسته بندی مناسب را انتخاب کنید.

ارسال مقاله:

 شما همچنین می توانید مقالات خود را در سایت هایی برای ارسال مقاله با روابط عمومی بالا ارسال کنید. محتوای شما باید منحصر به فرد و با کیفیت باشد. یک دسته بندی مرتبط را انتخاب کنید و عنوان خوبی به محتوای خود بدهید. ارسال مقاله خوب شما را در نظر دیگران قابل اعتماد میکند و بیشتر به سایت شما سر میزنند و این لینکی که دریافت میکنید ارزش بسیار بالایی دارد. چه بسا دیگران از مقاله شما استفاده کنند و خودشان هم به سایت شما لینک بدهند.

پرسش و پاسخ:

 همچنین می توانید ترافیک سایت خود را از وب سایت های پرسش و پاسخ دریافت کنید. به سایت های پرطرفدار پرسش و پاسخ بپیوندید و به سوالات مرتبط با کسب و کار، وبلاگ یا وب سایت خود پاسخ دهید و به این سوالات به درستی پاسخ دهید. پیوندی به سایت خود در پاسخ ها بگنجانید که دید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. البته توجه کنید این سایت ها با سایت های فروم تفاوت دارند. در فروم معمولا روی یک بحث نظرات گوناگونی داده میشود در حالی که شما در سایت های پرسش و پاسخ به سوالات اشخاص متفاوت پاسخ میدهید.

ارسال ویدیو: 

سایت های ارسال ویدیوی محبوب را پیدا کنید. ویدیوهای چشمگیر با عنوان، توضیحات، برچسب ها و لینک های مرجع مناسب ایجاد کنید و در این سایت ها ارسال کنید. این یک راه هوشمند برای دریافت بک لینک است زیرا اکثر سایت های ویدیویی روابط عمومی بالایی دارند.

ارسال تصویر:

 سایت های ارسال تصویر زیادی وجود دارد که می توانید عکس های خود را در آنها به اشتراک بگذارید. قبل از ارسال، تصاویر خود را با URL مربوطه، برچسب عنوان، توضیحات و تگ alt بهینه کنید.

ارسال اینفوگرافیک:

 می توانید اینفوگرافیک ایجاد کنید که نمایشی بصری از اطلاعات یا داده هایی مانند نمودارها، نمودارها و غیره است. کاربران اینفوگرافیک را دوست دارند. برخی از وب سایت های ارائه اینفوگرافیک های محبوب را پیدا کنید و اینفوگرافیک ها را با پیوندهای مرجع به صفحه وب یا وبلاگ خود ارسال کنید.

به اشتراک گذاری اسناد: 

همچنین سایت های مختلفی برای اشتراک گذاری اسناد وجود دارد که به شما امکان می دهد اسناد را به صورت pdf یا ppt ارسال کنید. اسلاید های جذاب و مرتبط ایجاد کنید و در آن سایت هایی ارسال کنید که به تجارت و  کار شما مربوط می شود. سعی کنید از مطالب اختصاصی استفاده کنید. اینکار باعث میشود تا اگر کاربر خوشش آمد آن را برای دیگران نیز ارسال کند و این تبلیغی برای شما میشود.

اهمیت آنالیز رقبا در سئو خارج صفحه:

تا اینجا هرچه گفتیم از اهمیت لینک سازی در سئوی خارجی بود. اما یکی از مهمترین موضوعات برای خوب عملکردن در سئوی خارج صفحه، آنالیز رقیب است. اگر شما نتوانید به خوبی رقبایتان را آنالیز کنید مانند شطرنج بازی میباشید که بدون اینکه روی حرکات رقیب فکری کند تنها مهره هایش را حرکت دهد. در این صورت شما آیا نتیجه ای غیر از مات شدن برا خود متصور هستید؟

آنالیز رقیب باعث میشود شما در منابعی که دارید صرفه جویی کنید. همچنین میتواند به شما کمک کند تا بهترین مسیر را برای رتبه گرفتن بپیمایید و دیگر نیازی نیست با آزمون و خطا پیش بروید.

آموزش سئو مقدماتی - سئو داخلی

آموزش سئو داخلی

روشی که محتوای خود را بهینه می کنید تأثیر گسترده ای در رتبه بندی وب سایت شما دارد. سئو درون صفحه بسیار مهم است و همچنین یکی از شناخته شده ترین روش های سئو برای افزایش فروش است.

 
این آموزش گام به گام سئو درون صفحه به عنوان راهنمای شما برای درک سئوی On-Page و آوردن ترافیک ارگانیک به سایت شما خواهد بود.
 
بهینه سازی سئو داخلی در کنار بهینه سازی خارج از صفحه (Off-page) و بهینه سازی فنی (تکنیکال) یکی از ارکان سئو است. نمونه هایی از بهینه سازی خارج از صفحه عبارتند از ساخت لینک خارجی و بازاریابی رسانه های اجتماعی، و بهینه سازی فنی شامل مرتب نگه داشتن فایل robots.txt و حفظ سرعت بالای صفحه است.
 
بنابراین، تکنیک‌های آموزش SEO درون صفحه چیزی است که می‌خواهید یاد بگیرید.
 
در این پست وبلاگ، بهترین راه را برای بهینه سازی صفحات خود و کسب رتبه بالا در جستجوی گوگل به شما نشان خواهم داد
 

مهمترین کارهایی که میتوان برای سئو داخلی انجام داد چیست؟

 

هدف:

بهینه سازی هر صفحه و پست وبلاگ در وب سایت شما برای دیده شدن در موتورهای جستجو.

نتیجه ایده‌آل:

صفحات وب‌سایت و پست‌های وبلاگ شما سازگار با سئو می‌شوند – وب‌سایت شما در رتبه‌بندی SERP ها قرار می‌گیرد.
 

پیش نیازها یا الزامات:

نکات سئو شرح داده شده در این چک لیست بیشتر در وب سایت های وردپرس کار می کنند. هرچند شما در تمامی سایت ها باید از اصولی که گفته میشود پیروی کنید. سایر سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) ممکن است از اصول و روش‌های مشابهی استفاده کنند، در حالی که مراحل و روش‌های مورد نیاز برای انجام بهینه‌سازی روی صفحه ممکن است متفاوت باشد.
 

چرا این مهم است:

سئو داخلی یکی از سه رکن سئو (به همراه سئو خارج از صفحه و بهینه سازی فنی) است. آنها با هم، به کسب و کارها کمک می کنند تا در موتورهای جستجو مورد توجه قرار گیرند (بنابراین، به افزایش مخاطب و در نتیجه،افزایش تعداد نرخ تبدیل کمک می کنند). با این حال، به یاد داشته باشید: مهم نیست که بهینه سازی در سایت چقدر حیاتی است، هرگز نباید محتوای با کیفیت را در این مورد به خطر بیندازید. سئوی سایت صرفاً استفاده از کلمات کلیدی مناسب نیست. همچنین همه چیز در مورد ارائه یک تجربه کاربری فوق العاده و به اشتراک گذاری اطلاعات مرتبط است.
 

این کار کجا انجام می شود؟

در پنل مدیریت وردپرس، در هر صفحه وب و پست وبلاگی که به صورت زنده پخش می شود.

چه زمانی این کار انجام می شود؟

در حالت ایده آل، قبل از اینکه صفحات و پست های وبلاگ فعال شوند. همچنین این امکان وجود دارد که بعداً این کار را انجام دهید (مثلاً اگر وب سایت شما قبلاً راه اندازی شده است اما هنوز بهینه نشده است).

چه کسی این کار را انجام می دهد؟

 شما، متخصص سئو، خالق محتوا (اگر محتوای صفحه یا پست های وبلاگ را نیز آپلود کنند)، یا آژانسی که برای نیازهای بازاریابی دیجیتال خود استخدام کرده اید.
 
 
قبل از شروع بهینه سازی روی صفحه، مطمئن شوید که SOP رایگان (رویه عملیات استاندارد) را که مکمل این پست وبلاگ است، دانلود کنید. این دقیقاً به شما می‌آموزد که یک بازاریاب دیجیتال باید چه کاری انجام دهد، از چه ابزارهای سئو استفاده کند، و با جزئیاتی تقریباً دردناک به دنبال چه چیزی باشید.

تنظیم ابتدایی

سایت وردپرسی خود را راه اندازی کنید و افزونه Yoast SEO را نصب کنید 
مطمئن شوید که تحقیق و نقشه برداری کلمات کلیدی خود را انجام داده اید. این به شما کمک می کند مرتبط ترین کلمات کلیدی هدف را برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا که می تواند کاربران را جذب کند پیدا کنید.
 

قبل از شروع:  مراحل پیش بهینه سازی

1. بر اساس جستجوی کلمه کلیدی، کلیدواژه و هدف جستجوگری را که می خواهید برای صفحه وب یا پست وبلاگ که می خواهید بهینه سازی کنید، انتخاب کنید.
به یاد داشته باشید، به طور کلی، شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر صفحه فقط یک چیز را هدف قرار می‌دهید.
 
2. محتوای صفحه یا پست وبلاگ را بدون بهینه سازی برای کلمه کلیدی مورد نظر بنویسید. بهتر است محتوا را بدون نگرانی در مورد الگوریتم، فرآیند بهینه سازی یا کلمات کلیدی مورد نیاز خود بنویسید. به این ترتیب، می توانید محتوای طبیعی و با کیفیت تری را با تمرکز بر تجربه کاربر به جای موتورهای جستجو تولید کنید.
 

بهینه سازی متا داده ها

متا تگ ها در هر یک از صفحات و پست های وبلاگ شما به اندازه خود محتوا مهم هستند. بنابراین، قبل از حرکت به سمت بهینه سازی محتوا، باید مطمئن شوید که آن را بهینه کنید.

متا تگ عنوان

با بهینه سازی عنوان صفحه با کلمه کلیدی انتخابی خود شروع کنید. البته سعی کنید خیلی هم از عنوان های طولانی استفاده نکنید و بیشتر سعی کنید علاوه بر اینکه مفهوم کلی صفحه را میرسانید، طوری عنوان نویسی کنید تا اشتیاق کاربر برای خواندن کل مطلب و وارد شدن به صفحه را افزایش دهید.
به خاطر داشته باشید عنوانی که انتخاب میکنید از 65 کاراکتر کمتر باشد چرا که اگر بیشتر از این باشد گوگل در نتایج جستجو آن بخش اضافی را نشان نمیدهد که این میتواند به نرخ کلیک شما تاثیر منفی بگذارد.
 
Yoast به شما کمک می کند تا تعیین کنید که عنوان سئو خیلی طولانی است یا خیر. تا زمانی که نوار زیر کادر "عنوان سئو" سبز است، از محدودیت 65 کاراکتری تجاوز نکرده اید. اگر نوار نارنجی شد، از این حد فراتر رفته اید (یا عنوان بسیار کوتاه است).
البته نیازی نیست عنوان دامنه خودتان را هم اضافه کنید چرا که گوگل به صورت خودکار اینکار را انجام میدهد.
 

بهنیه سازی url

بهینه سازی URL Slug:

آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید (حداکثر 4 کلمه، درک و به خاطر سپردن آن توسط کاربران را آسان می کند، و CTR شما را نیز بهبود می بخشد).

همچنین، سعی کنید کلمه کلیدی را در ساختار URL نیز بگنجانید این نیز به بهینه سازی صفحه کمک می کند.

اگر صفحه شما قبلا منتشر شده است، URL را تغییر ندهید. به خصوص اگر قبلاً در SERP ها رتبه بندی شده باشد یا اگر صفحات دیگر قبلاً به آن پیوند دارند. انجام این کار به این معنی است که شما در حال انتقال URL خود هستید و بهتر است در بیشتر موارد از آن اجتناب کنید.

بهینه سازی متا توضیحات

کلمه کلیدی مورد نظر را در این توضیحات قرار دهید.

به یاد داشته باشید، توضیحات متا باید کمتر از 230 کاراکتر باشد، Google هر چیزی را که بیش از آن در SERP است کوتاه می کند.

همانطور که در عنوان صفحه، کلمات کلیدی همه چیز نیستند. توضیحات متا شما باید قانع کننده باشد و به خوانندگان در مورد آنچه که در وب سایت شما پیدا می کنند بگوید.

توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ندارند. اما آنها نرخ کلیک را افزایش می دهند و این یک سیگنال رتبه بندی است.

این راهنما فاکتورهای آموزشی سئوی صفحه را برای سایت شما پوشش می دهد. با این حال، توضیحات متا در پلتفرم های دیگر نیز بسیار مهم است. برای مثال، می‌توانید از توضیحاتی که در ویدیوی آپلود شده در YouTube می‌نویسید، به عنوان توضیحات متا آن ویدیو نیز استفاده کنید. کپشن های پست های شما در اینستاگرام نیز چنین حالتی دارند.

محتوای صفحه را بهینه کنید

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای انجام این کار دنبال کنید:

سعی کنید کلمه کلیدی را در عنوان h1 قرار دهید، اما این را به یک اجبار برای خودتان تبدیل نکنید. باز هم، انتشار محتوای طبیعی (به جای محتوایی پر از کلمات کلیدی) بسیار بهتر است.

مطمئن شوید که صفحه یا پست وبلاگ شما دارای h1 است، اما به یاد داشته باشید که باید فقط یک h1 وجود داشته باشد و باید بالای صفحه باشد. به طور معمول، h1 شما عنوان واقعی پست یا صفحه وبلاگ خواهد بود.

امیدواریم این آموزش ها بتواند برای شما مفید باشد. با بخش دوم آموزش سئو داخلی همراه ما باشید.

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد